سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای انتخاب نرم افزار CRM برای کسب و کار

با توجه به اینکه، وجود راهنمایی برای انتخاب نرم افزار CRM مناسب، برای هر کسب و کاری ضروری است. از آن جایی که هر کسب و کاری ویژگی های خاص خودش را دارد، نیازهای آن به ابزاری های مدیریت مشتری منحصر به فرد است. بسیاری از کسب و کارها در انتخاب نرم افزار CRM به سمت محصولاتی می روند که امکاناتی بیشتر از نیاز آن ها را ارائه می دهند. اگرچه چنین محصولی، تمامی نیازهای آن ها را برطرف میکند اما هزینه امکانات اضافی سرباری است که بازدهی نرم افزار را کاهش می دهد. 

 

 

عوامل مهم در انتخاب CRM 

خواه یک شرکت تازه تأسیس یا یک شرکت تجاری باشد ، 3عامل اصلی برای انتخاب CRM مناسب وجود دارد:

1) مدیریت

 

یک CRM باید بتواند کل چرخه حیات جذب مشتری از زمان ایجاد سرنخ تا فروش نهایی را مدیریت کند. این نرم افزار باید تمامی اطلاعاتی که یک مدیر فروش باید بداند را در اختیارش قرار دهد، زمانبندی انجام کارها را مدیریت کرده و وظایف هر کدام از اعضای تیم فروش را به آن ها تخصیص دهد. امکان تعریف گردش کارهای متنوع(لینک به مطلب گردش کار چیست) را داشته باشد و ارتباطات درون سازمانی را سهولت ببخشد.

2)ارتباطات

 

ترغیب سرنخ به پاسخ دهی اولین معیار موفقیت برای هر کارشناس فروش است. چه بسا ، همه ما کانال های ممکن را امتحان می کنیم تا به سرنخ برسیم. و در اینجا مواردی وجود دارد که انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب  می تواند برای دستیابی به آن ها کمک کند

3)گزارش ها

گزارش ها و بینش های ارائه شده در زمان مناسب می تواند کمک زیادی به قرار دادن کسب و کار شما در مسیر رشد کن. CRM باید گزارش پیشرفته ای را ارائه دهد که به شما و تیم شما کمک می کند تا فرآیند فروش به بهترین شکل به پیش رود.

 

خرید یک نرم افزار CRM برای کسب و کار  تنها یک خرید نیست بلکه یک رابطه طولانی مدت است. و تصمیم گیری عجولانه هنگام انتخاب CRM فقط هزینه و وقت شما را تلف خواهد کرد.